10 Mart 2009 Salı

ANLAMAK


Birini anlamak, onun yüreğine dokunmaktır. İçindeki acıyı, çocuğu görmektir. Anlamak sizi başkalaştırır. Artık o insana karşı eskisi gibi olamazsınız asla. Anlamak sevmek değildir. Onu hala sevmeseniz bile onu anlamışsınızdır. Geri dönüşümsüz bir durumdur bu. Korkan, yalvaran, imrenen, çaresiz çocuğu görürsünüz, onca maskenin ardından. Acımak değildir anlamak. Artık ona kızamazsınız ama. Siz onu anladıktan sonra, bir gün onun da sizi anlmaya başladığını hisseder ve bu mucizeye şaşırırsınız. Yıllardır olmayan şey nasıl bu kadar kısa sürede olmuştur? Anlamak bir dönüştürücüdür. Simya gibi. Sevmek değildir, acımak değildir sadece anlamaktır. Negatif ve pozitif kutuplar barındırmaz nötrdür. Anlamak sadece anlamaktır. Çok güçlüdür, evreni değiştirir.
Sevgili Guguk Kuşunuz.....

17 yorum:

JoA dedi ki...

ne güzel anlatmışsın:)ama bazen anlamak için kendinden arınmak gerekiyor bir süreliğine.

guguk kuşu dedi ki...

Joacım, kesinlikle öyle. Arınmak için de çaresiz kalmak gerekiyor galiba. Katkın için teşekkürler.

öykü dedi ki...

Guguk Kusum yıne cok guzel bı yazı

Bı sey eklemek ıstıyorum bu yazıya nacızane dusuncem olarak
Anlamak cok guzel bısey
anlamak ve anlasılmak
bunun en guzel yolu bana kalırsa dınlemekten gecıyor..
Dınleme ozurlu ınsaanların ıcınde korlemesıne yasıyoruz..Sonrada yanlıs anlasılmaların agırlıgını tasımak yorucu oluyor..
Bısey anlatıyrousun.. o senı dınlerken neler konusmak ıstıyorsa onu dusunuyor dınlemıyor bıle senı okumuyor ya da tam olarak beynınde sadece kendı dusuncelerını nakletmek var cunku..
Keske once dınlesek anlasak karsımızadakını
anlaşmak o zaman o kadar kolay kı
gercekten cok guzel bı yazıydı tskler Guguk kusu.

Ful yaprakları dedi ki...

kimse kimseyi anlamıyor ki canım benim,
herkes sadece yüzeysel olarak bakıyor boş boş...
oysa her insan bir hikayedir.

sufi dedi ki...

Guguk kuşum;
Sabah sabah yine çok güzel bir konuya değinmişsin.Anlamak; anlaşılmayı getiriyor
Sevmek sevilmeyi, Affetmek; affedilmeyi...Öyle birbiriyle bağlantılı ki her şey.Değiş TONTON diyorsun sen değiştin mi herşey değişiyor.Sen mutluysan herkes mutlu sen dertliysen herkes dertli oluveriyor.Sevgilerimle dilek.
Bu arada yeni imajın güzel olmuş."Guguk kuşunun ormanı"

beenmaya dedi ki...

anladım ben seni :))

kardelen dedi ki...

Arkadaşım bana bakarak hep şöyle derdi. Beni bir tek sen anladın Sende yanlış anladın. Maalesef böyle kendimizi gerçek anlamda kimseye anlatamıyoruz. Ama Karşımızdakini anlamak için var gücümüzle çabalıyoruz.Sonuç ne bilmiyorum. anlaşılmadığımız kesin de acaba bizde karşımızdakileri anlıyor muyuz bilemiyorum...

foodbynil dedi ki...

İnsan anlaşılmaktandan daha öte anlamak için gayret gösterirse hayatı çekilir kılar.Çünkü her ruh en güzel şekilde yaratılmıştır.Bu yaratılmışlığın içindeki özenin farkında olan bir kimse o güzelliği temas ettiği heryere taşır.Dolayısıyla ruhu güzel olan mazrufu da güzeldir.değerli bir mazruf herzaman değerli bir zarfı hakeder...Kuşum benim mıncırdım güzel yanaklarından:)

guguk kuşu dedi ki...

Canım delişmenim, bazen böyle ciddi laflar çıktığında senden, yaa bunları o mu söyledi diyorum ve bir yandan da ne diyeceğimi şaşırıp kalıyorum. Öyle güzel anladım ki ne demek istediğini, öyle güzel anlamışsın ki ne demek istediğimi ve tamamlamışsın yine yazıyı cümlelerinle. Yüreğinden öptüm seni. Evet anlaşılmaktan öte anlamaya denemeliyiz kesinlikle. Çünkü ruh buna müsait inceliktedir. yeterki farkına varalım. bazı insanların beni anladığını bilirim, bi gülüşüm, saçıma dokunuşum yeter ben de anlarım bir ifadeden anlaşıldığımı. İşte sen öylesin benim için beni uzaklardan anlayan perikızı, seni seviyorum.
Hımm burada mimlendiniz perilerin kraliçesi.
http://gugukusu.blogspot.com/2009/03/mim.html

Belgin dedi ki...

Güzel kusum anladim senin anlatmak istedigini, biliyorum ki sen de beni anliyorsun:)

guguk kuşu dedi ki...

Leydielifcim, ne kadar uğraşırsan uğraş anlatamazsın kendini, hatta uğraştıkça işler daha bi sarpa sarar. Hani mevlananın dediği anlattığın ancak karşındakinin anlayabildiği kadardır. O seni anlamak istemeli. Teşekkürler.

guguk kuşu dedi ki...

Mayam, biliyorum, perikızı gibi ben de seni anlayabiliyorum. Hani bir hiz bu bazıları ile aynı paralelde yürüdüğünü hissetmek gibi bişey.teşekkürler.

guguk kuşu dedi ki...

Evet sufim, yeni ormanımı bende çok beğendim. Ormanları hep çok severim çok büyülü olduklarını düşünürüm (eee babası bolulu annesi artvinli olan birinden bu beklenir tabi)Evet sufim, sen neysen dünya da o. teşşekürler.
Fucüm, öyle düşünme, ben olduğuna inanıyorum (tecrübeyle sabittir). Bilmem çok mu ümitkarım. Ve inan öyle çok kolay bi yaşamımda olmadı. İnan sen seni anladığında, başkalarını da anlamaya başlıyorsun, sonra bi bakıyosun seni hiç anlamadığına inandığın insanlar da seni anlıyor ve sonunda ANLAŞIYORSUNUZ. teşekkürler canım.

guguk kuşu dedi ki...

Canım, Belgincim, evet bazen bazı şarkılar çıkarsa sen geliyorsun aklıma nedense.
Umarım iyi geliyorumdur senin ruhuna. Hep psikiyatr olmak isterdim. ama olmadı. Ama ben bu konuda yeteneğim olduğuna inanıyorum, çevremdekiler de öyle söylüyor. Ben dişhekimliğinde öğretim üyesiyim, dişlerin ruhunu inceliyorum yaniii:)
bu arada mimledim seni
http://gugukusu.blogspot.com/2009/03/mim.html
hadi bakalım.

Belgin dedi ki...

Hangi sarkilar, diye sordu gene merakli kedi:)
Bilmem nedendir, dönüp, dolasip gene ben kendimi seni düsünürken buluyorum:) Vardir bir hayir, di mi?
Mim`ini gördüm canim, kacirirmiyim hic. Cevaplamak icin, cooook düsünmem gerek:)

Öptüm kocamanca yanaklarindan

umursamaz dedi ki...

anlayan ınsan hısseder, bı olay olur onun gıbı dusunur, anlamayan ınsan hıssedemez untur gıderr...
sevgiler,
pırıltılı cadı

Adsız dedi ki...

Çok güzel yazmışsın gugukkuşucum.Her yazında çok şey buluyorum.Sufimizin yorumlarını da keyifle,özümseyerek okuyorum.İnşallah gelecek yakında ve yine o güzel yüreğiyle Allahın izniyle yazılarını yazacak bize Aşkı anlatmaya deavm edecek.Sevgiler.