Kasten kötülük yapma
Kasti olmadan kötülük yapmak
Bu ikisi acaba birbirlerinden ne kadar farklı?
Durumu iki şekilde değerlendirmek mümkün:
1-niyete göre
2-sonuca göre
Önce sonuca göre değerlendirelim. İster kasti olsun ister ister olmasın, sonuç= ZARAR!
O zaman eğer durumu sonuca göre değerlendireceksek, kötülük kötülüktür.
Acaba hani niyet kötü değildi deyip cezai uygulamada bir hafifletme beklenebilir mi?
İşte burda durum karışır ve 1.durum niyete göre değerlendirme derveye giriyor.
Hiç bir insan tamamen kötü olamaz. Tamamen kötü olan şeytandır. Çünkü: şeytan kötülük yaparken amacı "direkt" karşısındaki kişiye zarar vermektir. Ancak insanlarda böylesi bir durum çok nadirdir (herhalde). İnsanlarda primer amaç kendi çıkarıdır ve ego bu çıkarın karşısındaki kişiye zarar verebileceği ihtimalini düşündürmez, çünkü işine öyle gelir.
Peki bu durumda, daha az mı zararlı olur? Hayır, hatta kımen şuursuz, ego kontolünde verilen bu zararın farkında olmayacağı için tekerrürler kaçınılmazdır ve kendini saf, temiz bir insan sanabilir.
o zaman 2. durumu şematize edecek olursak:
kasti olmayan zarar_ego kaynaklı kendi çıkarını düşünürken, etrafını tamamen göz ardı etme_zarar!
tamamen kötü olmak şeytana mahsus. Şeytan içimizde ego vasıtası ile bizlerin gözünü kör etme çabası içinde ve sonuçta ikisi de zararla sonuçlanmakta. hani "aynası iştir kişinin lafa bakılmaz" diye konuyla çok da alakalı olmayan bir söz takıldı aklıma ama sonuç zararsa, bedeli aynıdır gibi geldi bana.
10 yorum:
seytan seytan midir? yoksa seytan o yazdigin ego'mudur... seytan Tanri'ya boyun egmemis olan degil midir? ego yoksa egmekte midir, yoksa ben bildigimi yaparim, BEN onemliyim, seni tanimam mi demistir. O zaman ego seytan midir?? Ve herkeste var midir :) ???
olabilir be umacım. bütün kural onu tanımak, kendimizden özümüzden ayrı olduğunu farketmek, farkettikten sonrada ona mümkün olduğunca direnmektir belki.
Bir suçu kasten yani taammüden işlemek diye Hukukda bir terim vardır.Taammüden işlenen suçun cezası daha büyük kesilir, ama bilmeden kazayla ve bir anlık gafletle olduğu ispat edilirse akan sular durur. Aynen böyle...Bak Google sözlük nasıl açıklıyor durumu.
"Bilinçli bir biçimde, önceden tasarlayarak, bile bile, kasten. ( Hukuk)işlenecek bir suçu önceden planlayarak, planlı bir biçimde, tasarlayarak, taammüt. – Evvelden hazırlanarak. Kastederek. Bile bile."
Allah egomuzun kandırmacalarından bizleri ırak tutsun inşaallah, sevgilerimle.
insan hata yapmaya meyillidir kabul,,,bu yüzden niyetine bakılır, yanılıp zarar vermiş olabilir, ona da kabul,,, ama bu hata bir suça dönüşürse orda niyete baksan ne çare? bu da demek oluyor ki cennet ucuz değil, cehennem de lüzumsuz değil,,,
aşk köpekliktir de okumuştum.
"insanoğlu yanlış işlerden keyif alır.dört kitabın dördünde birden niye cehennem var zannediyorsun?" ;)
Tüm sevdiklerinle birlikte sağlık ve mutluluk dolu nice bayramlar dilerim
Sevgiler
Güzel kusum, bayramin kutlu olsun. Saglikli, huzurlu ve mutlu nice nice bayramlar diliyorum sana ve ailene:)
Öpüyorum kardesim:)
Guguk kuşum sen nerelerdesinnnnnnnn?Bebeğimiz ve sen..... meraktayız ses ver sevgilerimle.
iyiyim iyiyim sufim, iyiyim diyelim iyi olalım, mide bulantıları beni baya sarstı. Geçecek diye ümitle beklemekteyim.
dünyada farklı boyutlarda bulunan insanlar ve cinlerin imtihan bakımından pek farkları yok
Kuranda anlatılan meleklerin hocası olup Adem'e (a.s.) secde etmeyen şeytan da cinlerdendir.
meleklerden olsa
emre itatsizlik gibi bir durum
söz konusu olamazdı
zira insanlara ve cinlere verilmiş olan.
cüz-i irade meleklerde yok.
şeytanı şeytan yapan bir tek günah var o zaman;
kibir.
ve "tamamen kötü olan şeytandır"
savınız doğru ise,
tamamen kötü olmanın yolu kibirden geçer ki
insan için de bu tehlike fazlasıyla vardır.
selamlar.
@sevgili Korhan, kesinlikle:)
içimdeki kibiri gördüğüm zamanlar, tüm ruhum vücudum sarsılıyor
Yorum Gönder