16 Şubat 2012 Perşembe


Pek çok insanın sigaraya başlama nedeninin başka kişilerin yüzlerindeki sigara içerkenki haz ifadesinden kaynaklandığını düşünüyorum. daha doğrusu o ifadeyi haz olarak algılamalarından. Diğer bir neden de benzer şekilde karşısındaki kişinin paketi cebinden yada da sigara kutusundan çıkarışı, paketi açışı, sigarayı çıkarışı, parmaklarının arasına alışı, cebinden çakmağını çıkarışı ve yakışı, sigarayı tutuşturması, ilk nefesi çekişi, dumanı burnundan çeşitli şekillerde verişi sırasındaki tavırlarını algılama biçimleri bence. Bu hareketler ve bu hareketler esnasındaki yüz ifadeleri, duruşlarına anlamlar katmaları. Mesela bir kişi o anda o kişiyi çok entellkteüel olarak algılarken, diğeri ilgi çekici bulabilir. Bir başkası sırf o ilk dumanın çekilişi ve burundan geri verilişi ile karşısındakini çok ilgi mistik bulur. Bir seramoni gibidir sanki tüm bu hareketler. Yani bu faaliyete anlamlar katarlar kendilerinden, ad koyarlar. 
Yoksa, sigara içenler alınmasın ama, başka türlü başlanılmaz o korkunç kokulu, tadlı şeye. Ki akli melekesi yerinde olan herkes zararlarını bal gibi bilirken.
İşte böyle komik varlıklarız. Evrende olup biten herşeyi kendimizce adlandırabilen, onlara anlamlar yükleyen şaşkın bir familyayız. Olanı olduğu gibi görüp izleyebilme kaabiliyeti çok erken yaşlarda terkettiğimiz ve belki de bizden önce terkedenler tarafından elimizden alınmış bir mucize, mitoloji ya da masal halini almış. 
Evreni nerden geldiğini bile hatırlamadığımız köhne hatta bazen tedavülden kalkmış bilgilerimzle, alışkanlıklarımızla, geleneklerimizle değerlendirip sonuçlara varırken, bir yandan da neden hep mutsuz olduğumuzdan yakınan komik yaratıklar gibiyiz. Keşke önce sonuca varmaktan bir vazgeçebilsek. Sadece izleyebilsek. İzlediğimizi hemen isimlendirmesek. Klasifiye etme çabalarımızı bıraksak. Bütün yorgunluğumuz biter, zamana yetişir ve hatta önüne geçer miydik acaba? hatta zaman mefhumu ortadan kalkar mıydı?
Ahhh Einstein ne kadar doğru söylemiş:
"Problemi ona neden olan aynı bilinç seviyesi ile çözemezsiniz"
Bunu söylememe ihtiyacın yok ama.
Haklısın einstein, hem de çok

6 yorum:

Unknown dedi ki...

ya hatun iyi diyosun, hoş diyosun da bak başta anlatışın bile insanın canını çektiriyor:)

Adsız dedi ki...

Gugukkuşum hiç sorma hiç sigarayı annemle babama bıraktıramıyorum:( zararlı olduğunu bile bile nasıl da içlerine çekiyorlar:( Allah kurtarsın sağlıkla bütün içenleri inşallah.

Harika yazmışsın.Harika müzik.Dha ne olsun.Mutlu perşembe akşamı ve harika bir cuma günü diliyorum.

mavi dedi ki...

sigarayı sadece kahve yanında içenlerdenim. Parkta yalnız oturan bi bayana eşlik eder sigara. Çok sigara içmesemde mesela ben sigaramı paketten çıkarıp çakmağı çaktığım anı seviyorum. Kimselere sigaramı yaktırmam illaki kendim yakmalıyım.

guguk kuşu dedi ki...

ulan kedişşş, senin içesin var herhalde.kızdırma beniiiii
sevgili mavi balon, ne güzel bir örnek vermişsin, biri eşlik etmeden de oturulur be parkta, heleki eşlik edecek olan sigaraysa, hiç gelmesin.
sevgili kamikaze, tatlı kadın.

Ebru dedi ki...

ben nargile içtim:) 3 ayı geçecek bıraktım ve ömrümde ilk defa nargile denedim önceki gün süpermiş:)
Sigarasız hayat güzel cidden ama arada nargileli de güzel olu sanki:)

guguk kuşu dedi ki...

en güzeli hiçbirşeysiz hayat:D