3 Nisan 2012 Salı

"Yalnızlık, insanın çevresinde insan olmaması demek değildir. İnsan kendisinin önemsediği şeyleri başkalarına ulaştıramadığı ya da başkalarının olanaksız bulduğu bazı görüşlere sahip olduğu zaman kendisini yalnız hisseder."
— Carl Gustav Jung

"Tekbaşınalık aynı zamanda yalnız olmaktır. Lüks içinde, yalnızca kendi seçtiğiniz işlere gömülmek, başkalarının yokluğunun yarattığı boşluğu değil, kendi varlığınızın doldurduğu zamanı yaşamak. Tekbaşınalık bir başarıdır…"

— Alice Koller

"Her insan, kendi olması karşılığında topluma bir bedel öder. Az ya da çok, ama mutlaka bir bedel. Kimse bedelsiz kendi olamaz. Bu bedel çoğu kez yalnızlıktır."

— Murathan Mungan

"Sevmek, insanı yalnız kılıyor."

— Virginia Woolf, Mrs.Dalloway

"Belki de insanlar kendi kendilerini düşünmek, hayaller kurmak için yeteri kadar yalnız kalamadıklarından anlayışsız oluyorlardı."

— Yusuf Atılgan, Aylak Adam

"Dostum, her şeyin farkında olduğun için mi yalnız ve mutsuzsun?"

— Barış Bıçakçı, Bizim Büyük Çaresizliğimiz

http://kusunbiri.tumblr.com' dan derlediğim sözler bunlar ben de sizinle baraber tekrar okuyacağım farklı insanların yalnızlıkla ilgili düşüncelerini. Bloğumu not defteri gibi kullanıyorum bazen bu cümleleri umutmamak için kazıdım bloğuma.

Kimbilir bu harika sözlerle alakasız bir şarkı olacak ama


böyle bir kara sevda by Leyla Mecnun on Grooveshark

Şarkı taaa burnumun direğinden yürüyüp yüreğimin en ince teline dokundu; paylaşmak ve canım eşime armağan etmek istedim.
"sen hayatımda hiçkimsenin olamayacağı kadar çok şeyimsin benim."

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bence artık insanların kendileriyle yüzleşecek yüzleri, cesaretleri kalmadı. Kendilerinden kaçarken ise kalabalıklarda, büyük bir aldatmacanın içinde yaşayıp gidiyorlar.
Gerçi ne halt ediyorlarsa etsinler, bana ne oluyorsa? Herkes kendi seçim ya da hakettiğini yaşamıyor mu? Bak dellendim gene akşam akşam. Hadi bana eyvallah...

guguk kuşu dedi ki...

özgürtamsen, insanların pekçoğu vitrinlerdeki manlenlerden farksız (aslında burda daha fena bi benzetme yapacaktım ki yaradanımdan utandım). çok akıllı olduklarını düşünüyorlar, karşısındakiler de hep aptal.....
boşver kendi hallerine bırak onları, böyle yüzeyel, böyle türk dizisi tadında sürsünler hayatı.