19 Şubat 2011 Cumartesi

EĞER


Eğer,
Eğer hiç anneniz olmamışsa,
Annesiz büyümüşseniz,
Sadece bedeniniz ve beyniniz büyür.
Yüreğiniz o hali ile kala kalır.
Kucağını açıp gülen gözlerle gel dememişse,
Yakalarınızı ütülememişse,
Her anneler gününden bir gün önce,
Lanetler okumuşsanız bu güne......
Yanak yanağa bir resminiz yoksa eğer,
Mezarını dahi bilmiyorsanız,
Hep küçücük bir çocuk kalırsınız.
O kadar da özenmeyin.
Sandığınız gibi değil çocuk kalmak.
Hep doyumsuzdur anne sevgisi ile dolmamış yüreğiniz.
Bir çocuğun mantısızlığı, arsızlığı ile istemeye devam edersiniz,
Kendinizi hırpalar, çevrenizi yorarsınız.
Yine de dolmaz o istek çukuru.
Hep yutar, hep yutar ama boş kalır.
En çok sevilmek istersiniz, ennn çokkk.
En çok sevilmek için hep tavizler verirsiniz,
Kendi kimliğinizi, hatta ruhunuzu satarsınız.
Bir bilye için, bir külah dondurma için,
En sevdiği oyuncağını veren bir çocuk gibi.
Pek bir kırılgandır yüreğiniz.
Tek bir bakışa yerle bir olur da kimsecikler toparlayamaz.
Pek bir yıkıcıdır kırgınlığınız.
Önce kendi ruhunuzu ezer parçalar,
Sonra başkalarınkini.
Eğer,
Hiç anneniz olmamışsa,
Hiç büyüyemez ruhunuz, kalbiniz.
Koca bir bedende eğreti bir yürekle,
Tek kanatla uçarsınız.
Kanadı çift, yüreği anne sevgisi ile dolu olanları izleyerek hep.
Eğer,
Hiç anneniz olmamışsa,
Gidenleri Hiiiiiiiiiççç ama Hiççççççç Affetmezsiniz.

10 yorum:

Kırmızı Çizmeli Kedi dedi ki...

Annesiz olmak, annesiz kalmak nasıldır bilmiyorum. Bencilce gelebilir ama bilmek de istemiyorum açıkcası. Çok acı olduğuna eminim. empati yapmak bile zor geliyor emin ol.

karışık_pizza dedi ki...

bu nasıl bir soruki içimi dağladı.kendimi kötü hissettim.allaha şükür annesiz değilim ve annemi kaybetmekten hep korkmuşumdur.ama annesiz kalanlar içinde diyecek söz bulamıyorum
ne diyebilirimki sözcükleri bile toparlayamıyorum.

Ebru dedi ki...

Neyi seversen sev eksiktir eminim. eksikliği başka bişeye benzemez türde.

beny dedi ki...

nefes almak zorlaşır bazen, biri sünger gibi avuçları içinde sıkar o yüreği ya..yazıyı okuduğumda ne kadar süredir nefessiz kaldığımı bilmiyorum..

sufi dedi ki...

Ne güzel bir yazı olmuş bu. Eğer hiç anneniz olmadıysa acil kendinize anne yerine geçecek bir hami bulursunuz da siz onu anne yerine koyabilirmisiniz burası tartışılır.Sevgiler guguk kuşum.

guguk kuşu dedi ki...

denedim ama olmuyor sufim, durum algılaması patolojikleşince o boşluğu sağlıklı bir şekilde doldurmak mümkün olmuyor. çünkü boşluk tek başıa değil, aşşağılanmışlık duygusu, hınç, kırgınlık da ona eşlik ediyor.

Uma dedi ki...

senin bu yazinin ustune benim yazim evet anlam katmis olmali :) ukalalik gibi duymayacagina emin oldugum icin boyle yaziyorum, bilirsin oyle olmadigimi.
Senin de herkes gibi bir yanin yarim. Doldurmak icin ugrasip duruyorsun. Ugrastikca dibe batmaktan baska bisey olmayacak. Iste o nedenle ben hep kendimi azarliyorum yazdikca, hani Allah'a guveniyordun nerde kaldi Umaji diye. Simdi senin de sorman gereken bir tek bu. Senin annen yok guzelim, benim yok gibiydi ama var. Eminim yok gibi olan, hic olmamasindan iyidir. Ama biliyor musun ikisi de illuzyonun parcasi :)
Sen oyunun icinde bogulacak misin, yoksa oyundan disari adim atip seyredecek misin ?
Cunku icinde kaldikca bugun annen, yarin baban, obur gun cocuklar, kocan, isin gucun ve hersey seni boyle cumleler yazmaya itecek. Kacinilmaz...
Daha yazayim mi :) Ya da istersen sen bana yaz :) Konusuruz :)

guguk kuşu dedi ki...

Yazını okurken ben de aynen bunu düşünmüştüm. herşey aynen dediğin gibi, bitmiyor, bitmeyecek. Ben amaçla aracı karıştırıyorum aslında. Onun olmaması benim kendimi geliştirmem yönünde önemli bir araç. Bana hep yaz, beni anlayan birinin önerileri benim için önemli. Yazım bitmeye yakın zaten yazdıklarım gözüme çok anlamsız görünüyor. ama bu yorumları duymak hoş.

. dedi ki...

offf içim buruldu kuşum...
Annenin bıraktığı yerden sarılsam sana olur mu?

guguk kuşu dedi ki...

ooo işin çok zor o zaman erbulim, çoook geri gitmen lazım ben 3 aylık halime yani:D