20 Ekim 2011 Perşembe

BAYRAKLARLA DÖŞEYİN YURDUMU

Bugün hava açık ama çok soğuk. Sabah düşündüm: acaba yurdun diğer yerlerinde nasıl. Çünkü Türkiye 4 iklimi yaşayabilen bir ülke, Erzurumda kar yağarken, Antalyada denize girilebilir. Çünkü bu yurdun toprakları gürcünün, türkün, lazın, kürdün kanları ile sulandı. Öyle bir vatan ki, bu kanların herbiri herbiryerde farklı farklı çiçekler açar, herbiri farklı renkte, farklı kokuda, farklı güzellikte. Yurdum bu yüzden güzel, bu yüzden mübarek, bü yüzden başımızın tacı.  
Bugün yağmur yağmasın istedim. bilirim köy mezarlıkları çamur olur yağmur yağınca. İçim kabul etmedi. Dün akşam eve gidince yavrumu kucaklayamadım, elim varmadı, yüreğim varmadı. şehit annelerini düşündüm. Bu bayram yavrusu elini öpemeyecek olan anneleri. Bayrakları çıkardım dolaptan, yüreğim yandı. Konuşamadım sessizce verdim kızıma, balkonu gösterdim. O da hiç konuşmadı, birbirimize bakamadık. Asdık bayraklarımızı farklı farklı camlarımıza. Canlarımız için astık camlarımıza. Sustuk hiiiç konuşmadık. Biri bir kelime etse yas sel olup akacaktı, gözyaşları sel. İsyan dolu yüreğim, acı değil artık koca bir isyan.. bağırasım var, tepinesim var, ağlayasım var, başımı duvarlara vurasım var....Hergün yavrularımı okula, dershaneye yolluyorum. İçim korku dolu. En kötü şey insanın güven ve ümidini yitirmesidir ki ben bu konuda yitirdim inancımı, ümidimi, güvenimi.
Sevgili Absalom. 24 güvercin eve geri dönemedi demiş, o şanlı 24 güvercin esas evlerine döndü, Rableri nin kucağına emanet oldular ama ya yuvadaki anne kuş, baba kuş, yavru kuşlar, eşler onların hali nice olacak????? TOPRAK AĞLIYOR BUGÜN, DAĞLAR AĞLIYOR, KUŞ AĞLIYOR, KÖPEK AĞLIYOR. TOPRAK HİCAB EDİYOR UTANIYOR O TAZE BEDENLERİ İÇİNE ALIP ÜSTÜNÜ ÖRTMEYE. BU GECE ŞEHİT ANALARI NASIL UYUSUN. ANA YÜREĞİ EVLADIN ÖLDÜĞÜNÜ BİLMEZ, ANLAMAZ. ÜŞÜR YAVRUM DER, KORKAR CİĞERİM DER.......HERGÜN YİNE DE BEKLER, KAPI ÇALAR DA GELİR DİYE, SEVDİĞİ YEMEĞİ YAPAMAZ O GELMEDEN. ANA YÜREĞİ EVLADIN UÇUP GİTTİĞİNİ BİLMEZ, ANLAMAZ. TOPRAK UTANIYOR BUGÜN, O GÜVERCİNLERİ İÇİNE ALMAYA. DAĞLAR AĞLIYOR, TAŞLAR, HAYVANLAR, VATAN AĞLIYOR, ATALARIMIZ, ŞEHİTLERİMİZ AĞLIYOR BUGÜN. ANNEYİM, YÜREĞİM YASLI. ŞEHİT ANNE VE BABALARI AKLIMDA, BOĞAZIMA LOKMA DÜŞMÜYOR.
Sabah bayraklar asılıydı. yetmedi içimdeki hıncı yenmeye; her ev asmalı, her ev her camına asmalı, bayrak giyip gezmeliyiz......içimde bir bomba var sanki, sanki o hainler asıl bombalarını yüreklerimize koydular, patlatmamak için çaba sarf ediyorum ama ya patlarsa.......
Bayrağımızla donatın heryeri. Bayrağımızın kırmızısı şehitlerimizin kanı, beyaz ay ile yıldızı hala yüreğimizde öldürmemeye çalıştığımız ümidimiz olsun. Bu SON OLSUN NEOLUR BU SON OLSUN.

Hiç yorum yok: