1 Ağustos 2009 Cumartesi

HAYATIMIZA YÖN VEREN YANLIŞ İNSANLAR

doğru yerde, doğru insanlarla bulunmak önemlidir. eğer yanlış insanlarla hele bir de yanlış yerlerde iletişim kurmaya çalışırsanız hayatınız kabusa döner. kendinize olan güven ve saygınızı gün be gün sömürür bu yanlış insanlar. hep suçlu koltuğunda kalırsınız, yargılanır, mahkum edilirsiniz. en acısı bir süre sonra bu yanlış insanların hükümlerine siz de inanır, kendi kendinizi mahkum etmeye başlarsınız.
hayal edin: herkesin 5 gözlü, 2 burunlu ve bir ayaklı olduğu bir evrene düşüyorsunuz. Sizi gördükleri anda söyleyecekleri ilk şey sizin ne kadar çirkin olduğunuzdur. orda kalmaya devam ederseniz, bir süre sonra aynada ne kadar çirkin olduğunuzu izler ve belki bir gün sizin de 5 gözlü ve 2 burunlu olabileceğiniz hayalini kurarken bulursunuz kendinizi. bunun ötesinde, diğerlerine kendinizi sevdirme çabasından ruhunuz çürür. bu mümkün değildir çünkü.
oysa onların tek görevi olabilir sizin hayatınız içinde. size ne istemediğinizi göstererk ne istediğinizi buldurmak. yani onlar yolunuzun üzerindeki yol işaretlerinizdir.
bu nedenle takılmayın onlara. bazıları ile dost olunmaz, bazıları ile arkadaş olunmaz, bazıları ile iş arkadaşı olunmaz ve bazıları ile hiç bişey olunmaz. bazılarını bahçe kapınıza bile yaklaştırmazsınız, bazıları verandanıza kadar girebilir, bazıları salonunuzda uzanabilir. sınırlarımızı bilmeliyiz.
merak etmeyin o yanlış insanlar bize sınırlarımızı öğretecektir. teşekkürler size yanlış insanlar. hayattımıza yön kattığınız için.

12 yorum:

Zeugma dedi ki...

Ne kadar güzel bir yazı. Az önce ben de yanlış bir insanla mücadele ettim. Neyse ki hatasını anlayıp telafi etti.
Haksızlığa hiç tahammülüm yoktur. Özellikle de tribünlere oynanıp olayın başı ve sonu örtbas ediliyorsa..
Yazın iyi geldi sevgili guguk.
Teşekkür ediyorum..

Zeugma dedi ki...

Dolayısıyla senin gıyabında ben de teşekkür ediyorum o yanlış insanlara..

erkan bal dedi ki...

ne diyeyim. beni nadir etkileyen başlıklardan biriydi. okudum feyz aldım, keyf aldım. takdir ettim... ben de teşekkür ederim, bu kez doğru insan, doğru blog seçmişim:)

guguk kuşu dedi ki...

@yazımın seni mutlu etmesine sevindim zeugmacım.
@ibrahim ortaç, her zaman beklerim. seni her zaman bu kadar memnun edebilirmiyim bilmem ama güzel paylaşımlarda bulunabiliriz. katkılarnıza açığım.

Belgin dedi ki...

Güzel kusum, bende tesekkür ediyorum o yanlis insanalara, onlarin sayesinde ne güzel bir yazi cikmis ortaya:)) Dedigin gibi takilip kalmamak lazim onlara:)

Sevgilerimle

guguk kuşu dedi ki...

@belginim, ee tecrübelerle sabitlenmiş bir yazı. epey süre onlara takılıp kalınca, başkaları yaşamasın bunları istedim. o kişilerin yüzüne daha sonra "teşşekür ederim, bana ne istemediğimi göstererk neyi istediğimi buldurduğunuz için" dedim.

sufi dedi ki...

Guguk Kuşum;
Ne güzel ve yerinde bir örnekti bu!Bizi biz yapanları lanetlemek yerine onların bu zor görevi üstlenip bize gerçeği gösterdikleri için şükranlarımızı sunmamızı sağlamışsın.Her basamağı atlamamızda bize yardımları dokunan , bizi aşka getirdikten sonra hayatımızdan usulca çekilip giden bu insanların yerine farklı konumlarda başkaları gelse de olsun.Çekiç sallıyorlar yontulmamış yerlerimize.Sevgilerimle.

guguk kuşu dedi ki...

canımmm sufim, haklısın aslında ne kadar zor bir görevi üstleniyorlar. Elbette her basamakta başka birileri olacak. biz o basamağı atlayınca o tiplerle bir daha karşılaşmayacağız. yeni basamakta öğrenilecek şeyler olacak ve ona uygun öğretmenler tabii. taaakiii, yontulmamış yerlerimizi kendimiz farkedip onlarsız yumuşatana kadar. sevgiyle kal.

Çınar dedi ki...

İşte hayat...
O insanlar, zamanında içimizi acıtsa bize kendimizi çok kötü hissettirse bile, bir süre sonra sayelerinde yontulup şekil alıyoruz. Biz bu tip karakterlerle karşılaşa karşılasa kötüyle iyinin farkını farkedip yolumuzu buluyoruz.Bence de teşekkürler onlara...

Sevgiler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yanlış insanlar da olacak elbette, ne kadar güzel ve yerinde bir yazı okudum.
Sevgilerimle...

lale kunt dedi ki...

ne kadar güzel yazmışsın... bir üstteki yazın da devamı niteliğinde harika...
inan son bikaç haftadır aynı şeyle mücadele ediyorum. bilmeden de olsa bana yazılmış bu yazı için teşekkür ederim :)

guguk kuşu dedi ki...

@cadıcım, hayatımızı kendi ellerimizle zorlaştırmak ne kötü dimi? sakin, içsel çatışmalar yaşamadan, kendimi ve başkalarını yargılamadan yaşamayı öyle çok isterdimki.