16 Haziran 2010 Çarşamba

İNCELİKLER


Buralarda 3 ayların başlangıcı "şivlilik" adı altında kutlanır. Gece çocuklar, hatta büyükler fener alayı yapar. Kağıttan çeşit çeşit fenerlerin içine mumlar koyar yürürler. Ertesi gün çocuklar kapıları çalar "şivlilikkkk" der; evin sahibi onlara şeker, çukulata, gofret, lokum nevi şeyler ikram eder.
Bu akşam eve girerken çocukların fener alayı yaptığını farkettik. Babaları zaten bizimkilere horozlu bir fener almıştı bile. Bizimkileri kapıda gören karşı komşumuz, Emine Abla (ki kendisinden ve çocuğu olmadığından geçenlerde size bahsetmiştim) bizim Sinemi (mor menekşe olurlar kendileri) yanına çağırmış. Sinem eve elinde 2 tane fener ve mumlarla döndü: Emine teyze bunları verdi,dedi. Çocukları fener alayı yaparken görmüş ve sinemim de katılsın fener alayına demiş.
Canım Emine Abla, sevgiyi fedakarlığı, inceliği bilmek için doğurmak ve hatta büyütmek gerekmediğini gösterdin bize. Nasıl içim yandı sana bir bilsen, ağlattın beni. Nasıl istedim senin de çocukların ve torunlarının olmasını. Ama bir yandan da asıl, çocukları olup yüreğinde senin kadar sevecenlik taşımayanlara üzüldüm. İyiki varsın Emine Abla, inceliklerinle dünyamızı ışıttın; fenerler karanlık gökyüzünü aydınlatırken.
Rabbim,
Hani anlar vardır, kısacık, bir soluk hızında ama yüreği minnete boğan. Buda öyle bir andı. Gönlümüze sevgisiyle mutluluk veren ve bize örnek olan Emine Ablamıza mutluluklar ver. Hiç yalnızlık çekmesin, hep ektiği sevgi tohumlarını biçsin.
Guguk Kulun.

11 yorum:

Evren dedi ki...

e be guguk, ağlattın ya sabahsabah beni.
hiç bilmiyordum bu geleneği. ne güzlemiş, saçma sapan batı âdetlerini öyküneceğimize keşke bunları yaşatsak, cadılar bayramında daha anlamlı olmaz mı?

öperim, bütün kızları ama en çok ufaklığı :))

guguk kuşu dedi ki...

ahh Evrenim, dünya hala güzel, baksana emine Abla gibiler var, böyle güzel fener alayları var. İnan dün ben de ağladım.
He He küçük koç dünya tatlısı, yakında resmini koyacağım. bu koçlarda ayrı bir tatlı oluyorlar canım, insanın sevdikçe sevesi geliyor.
İnanıyorum evren güzellikler, incelikler bitmedi

guguk kuşu dedi ki...

niye be evrenim cadılar bayramı da lazım, çok fazla cadaloz var bu dünyada, onların da bir bayramı olsun dimi ama:DDDD

Çınar dedi ki...

Ayy ne hoş bir adetmiş fener alayı bu mübarek günde. Hiç duymamıştım. İyi ki hala yeryüzünde Emine Ablalar var.

Kandilin mübarek olsun.

Evren dedi ki...

haha, olaya başka bir açıdan bakınca evet, kesinlikel lazım. bi de koçlar çok tatlı oluyor, valla bak koçum diye söylemiyorum, insanın sevdikçe sevesi geliyor :)))
öperim.

beenmaya dedi ki...

böyle insanlar bağlıyorlar bizi yeniden ve daha sıkı hayata gevşeyen düğümlerimize inat öyle değil mi...

Emine Abla için dileğin dileğimdir. katılıyorum duana tüm yüreğimle...

guguk kuşu dedi ki...

sevgili maya, zaten yüreğim hiç kabul etmedi güzelliklerin bittiğini, iyiki var emine ablalar:D

guguk kuşu dedi ki...

sevgili çınarcım senin ve herkesin kutlu olsun mübarek regip kandili ve üç ayları

sufi dedi ki...

Ah benim güzel gönüllü guguk kuşum.Emine hanım asla yalnız değil artık.Onun hayatında siz varsınız çocukları ve torunları oluverdi bir anda hak da senin muradını versin dilerim sevgilerimle.

Fortunata dedi ki...

Ne güzel bir adetmiş, bayıldım!

guguk kuşu dedi ki...

evet. ancak bütün gün çocuklar bamgüm kapını çalınca biraz sinirlenebiliyorsun.