8 Haziran 2010 Salı

YERİNE GETİRİLECEK SÖZ


Bugün bir sözüm var yerine getirilecek, önce kendime sonra sevgili Sndrfknella'ya. Belki de evrene verilmiş bir söz taaa önceden. Belki de hayata gelmemin tek nedeni bu önemsiz gibi görünen ama pek önemli olan şey. Karşı komşum: Emine Abla, dünya tatlısı, sevecen, canayakın, güler yüzlü, eli açık Emine Abla. Bana istemeden sardunyalar veren Emine Abla (ki şuanda tam da karşımdalar). Çocuğu olmamış Emine Ablanın. Bense bildiğiniz gibi yakınlarda 3. kızıma sahip oldum. Elbette ziyarete geldi. Ben çocukların evi çok dağıttıklarını, kıyafetlerini oraya buraya attıklarını anlatırken tamda: boşver atsınlar, ne güzel işte, atsınlar bırak dedi. Durdum kaldım; anlamıştım kırdığım potu ama geçmiş olsun. Yüzünde o hüzün, şefkat, kabullenmişlik, tevekkül ve bütün bunların getirdiği yücelik duygusu karışımını gördüğüm anda anlamıştım. Emine Abla dünyalar tatlısı; her gördüğünde: hadi gir bir çay içelim der. Ve lakin benim heeep yapılacak işlerim vardır. Kibarca bahanemi belirtip, giderim. O olgunlukla karşılar, bilir aslında belki bunların birer bahane olduğunu ama öbür sefere yine güzel davetini yapar. Sndrfknella'nın yazısını okuduğumda, içim bir hoş oldu, sizlerde okuyun (http://eyvahyasotuzbes.blogspot.com/). Mutlaka çevremizde o Teyze gibi birileri vardır ama bizim de heeep işlerimiz (bahanelerimiz) yoğundur. Ve bir gün onlar yapayanlız uçuverirler gerçek mekanlarına. Ne acıdır yapayanlız ölüvermek. Yazarken bile tüylerim ürperiyor. Kimse böyle bir gidişi haketmez. Herkesin hakkıdır ardından bir el sallaması, şefkatle bakan bir göz, elini tutan bir el.
Bir film izlemiştim idama mahkum bir katile, bir rahibe veriyorlar. Ölüme kadar olan sürecini daha kolay geçirsin, belki yaptığından pişman olsun ve belki affedilmiş olarak gitsin diye zoraki ölümüne. İlk başlarda rahibeyi istemiyor ama sonra onsuz olamıyor. Aslında o bir katil, vahşice birini öldürdü ama film boyu onun acısını, korkusunu izleyince ona acıdığımı farkedip ve onu anladığımda ne kadar korkunç bir durumda olduğunu görüyorum; yüreğim daralıyor. Ölüme giderken rahibe onun için dua ediyor, ağlıyor, gözleri gözlerinde.........Bence, kim bilir, yazarken bile düşünüyorum hala ama sanırım herkes bunu hakediyor.......
Bi düşünün... Belki de sizin de yakınlarınızda bahaneleriniz nedeni ile gözardı ettiğiniz yalnız bir teyze, amca, ......., kadın, çocuk, kedicik vardır. Bir zamanlar evrene verdiğimiz sözü tutsak...Ne güzel olur dimi?
Ben şimdi Emine Ablaya gideceğim, hoşçakalın.

12 yorum:

Evren dedi ki...

selamlarımı götür giderken, bir de gözyaşlarımı...

FUNdy dedi ki...

Bi de şunu düşünürüm ben: bir bakış, bir gülümseme, bir hatır sorma bile çok fark yaratır insan hayatında. Hem karşı tarafta hem de sende. Aslında sadece kapı komşumuza değil evimizin içindekileri bile bunlardan mahrum bıraktığımız olmuyor mu? Konuşurken, aceleyle iş yaparken gözlerine bakmadan konuşuyoruz. Bazen 4 yaşındaki oğlumla bulaşık yıkarken konuşuyorum kafamı kaldırmadan...insanlık hali tabii...ama sonra kafamı kaldırıp bir bakıyorum o boncuk gözleriyle konuşurken benim gözlerimi arıyor...Göz göze gelince de parlıyor o zaman o boncuklar.
Bugün otoparka yeni gelen görevliye (2 haftadır görüyorum kendisini, merhabalaşıyoruz falan)en sonunda ismini sordum. Ben de ismimi söyledim. Bir adım öteye geçti artık durum...işte böyle küçük adımlar bile çok önemli bence...

guguk kuşu dedi ki...

sevgili evren, iyiki gitmişim, tansiyonunu bir ölçtüm 20, doktora gitti doktor ilave ilaç vermiş, evi nasıl temiz ve düzenliydi. önce imrendim sonra bu temizlik ve düzenliliğin arkasındaki yalnızlığı düşündüm ve halime şükrettim.

guguk kuşu dedi ki...

Sevgili Fundy, çok haklsın....bugün ben de bahçivanla sohbet ettim, adamcağızın nasıl sohbet edesi varmış meğer. benim 2.5 aylık bıcırık bile kendi ile sohbet edince nasıl agucuklar yapıyor....

içimdeki şeytan dedi ki...

Selam olsun emine ablaya. Seni de mıncıklarım. Çok özlemişim yazılırını (ben yoktum )

sufi dedi ki...

Ah güzel kuşum benim.Farkedenlerden olduğun için ne mutlu sana.Zararın neresinden dönülse kardır.Çocuklarını da al git hatta ondan yardım talep et bak göreceksin hiç itirazsız zevkle senin elin kolun olacak. Hem de onun hayatına anlam katacaksın.Selam olsun Emine Hanıma da sana da, sevgilerimle.

guguk kuşu dedi ki...

Deli kız, hoşgeldin, ben de seni mıncırırım.

guguk kuşu dedi ki...

Canım Sufim, giderken bebişi ve mor menekşemi de aldım. Bebişi çok seviyor Emine Abla, mor menekşe de servislerde yardım etti ona.öpüyorum seni.

kapalııı dedi ki...

ne için yaşadığımızı öğrendiğimiz an tüm dünya menekşe kokacak eminim;))

guguk kuşu dedi ki...

umarım sevgili bnn, çabucak öğreniriz.

Sndrfknella dedi ki...

Bir dahaki sefere içinden Emine Teyze'ye benden de bir selam söyler misin???? :))))


Sevgiler :))

guguk kuşu dedi ki...

Sndrfknellacım tamam:D