19 Şubat 2009 Perşembe

AHLAKSIZ SÜMBÜL HIRSIZI


Bu gün kafam karıştı. Kızmalımıyım, üzülmelimiyim, sevinmelimiyim, kınamalımıyım, uyarmalımıyım...............


Öğlenleri yemek yediğimiz restoranda çalışan garson bana hediye olarak bir saksıda beyaz bir sümbül getirdi. Konu işte bundan ibaret. Çiçeği getirdiğinde yanında birbirinden tatlı çocukları da vardı. Bir takım işlerinde yardımcı olmuştum kendisine. O da teşekkür etmek istedi sanırım. Tabiki sevindim. Çünkü yaşayan ve yaşamaya devam edecek olan bir çiçek bana verilebilecek en güzel hediyelerden biridir. Çiçekleri ve onlara bakmayı, onlarla ilgilenmeyi çok severim.


Zaten dün öğlen yemeğinde o restoranda her masada vardı bu sümbüllerden. Çok hoşuma gitmişlerdi ve keşke ben de bitane alıp dikseymişim diye hayıflanmıştım. (Uff ya keşke daha büyük şeyler isteseymişim, hep böyle oluyo ama haksızlık bu, kitap, çiçek, kalem, defter, piknik masası gibi isteklerim tepeden inip beni buluyo ama, şöyle Q7, ne biliiim 50 milyar gibiler hep karavana, dur ya yarın da bunu yazayım ben). Bana önce yardımlarım için teşekkür etti sonra torbadan bu sümbülü çıkarttı. Ben de ona çok teşekkür ettim, çiçekleri çok sevdiğimi, dün restoranda bunları görüp çok beğendiğimi, keşke bi tane de benim olsa dediğimi ekledim. sanırım o da mutlu oldu ve gittti. Asıl mesele bundan sonra benim bi başımayken düşündüklerim. Daha doğrusu senaryodan ibaret kuruntularım. "yav bu adam bu sümbülü çaldı mı acaba restorandan?", "ayyy eğer çaldıysa, alıp torbaya koyarken ne zor olmuştur", "yaa şuna bak, hırsız mı bu şimdi?", "acaba almamalımıydım?", "dün bunları orda gördüğümü de söyledim, ayıp mı oldu acaba?" "belki de çiçeği alırken haber vermiştir canım", "izinsiz aldıysa, onu kibarca uyarıp, böyle şeyler yapmaması konusunda ona kibar bir vaaz mı verseydim acaba?".........gibi bir sürü düşünceyle doldu kafam. Sonra düşündüm, düşündüüüüüm, düşşşüüünnddüümm.....Çiçeği aldığımda mutlu olmuşmuydum ilk anda: evet. ben mutlu olup teşekkür edince o mutlu olmuşmuydu?: evet. Diyelim ki ahlaksızca, beni mutlu etmek ve müteşekkir olduğunu göstermek için sümbül hırsızlığı yapmıştı....Komik geldi bana bu cümle. Ahlaksız, hırsız, sümbül ve mutluluk kelimeleri bir araya gelince pek bi saçma oldu nedense. Zaten google da arattım hırsız ve sümbül kelimelerini, hani şöyle gündeme uygun afilli bi resim koyayım diye, bişey çıkmadı. Eğer çaldıysan dedim, helal olsun sana, birine teşekkür edebilmek ve belki de o kişiyi mutlu etmek için sümbül saksısını gizlice almak hırsızlık mıydı acaba? eh öyleyse ben bu hırsızlığı çok sevdim. Belkide zaten düşündüklerimin hepsi çok saçma ve fesatçaydı. garip teoriler üretmekte üstüme yoktur zaten. Hımmmm sümbül de çok güzel kokuyor. Keşke dün ben de pembe olanını gizlice alsaymışım, yan yana iyi dururlardı. Di mi?

5 yorum:

öykü dedi ki...

karmasık ama sevımlı bı ruh halı olmus
sumbule gelınce ona ıyı bakacagından emınım guguk kusu:)

guguk kuşu dedi ki...

Öykü: evet çiçeğe iyi bakacağım, arkadaşlarımın ölmek üzere olan çiçeklerini diriltip, hatta yavrulatmış biri olarak. hakkaten karmaşık di mi? doru&yanlış kavramları birbirine ne kadar da yakın. acaba doğru ve yanlış diye bişi var mı?

foodbynil dedi ki...

ya bıraksana ek sümbülüğü kuşum felaket tellalı gibim olmuşun hee çaldı farzedelim çiçek bu anacım ya gönlünü çalsaydı o çiçekle(saçmalıyorum nan ben).Çiçeğin hayırlı uğurlu bol tohumlu olsun.Sorgulama bebeyim sorgulamaaaa:D

guguk kuşu dedi ki...

Di mi, perikızı sorgulamiiim, tabi tabi. Sorgula sorgula nereye kadar aaaa.

lale kunt dedi ki...

ne komiksin. bu benim hiç aklıma gelmezdi :))