16 Nisan 2009 Perşembe

ANLADIM Kİ


Gerçek dost nedir?

  • Üzüntüsünü, sıkıntısını rahatlıkla gocunmadan sana açabilendir. Bu önemli bir husus, bir ip ucu. Bunu yapabilmesi, sana güvendiğini gösterir ve sana değer verdiğini.


  • Yeri geldiğinde senden özür dileyebilendir.


  • Bazen o haklı olsa bile senden özür dileyendir. Bu da önemlidir, bazı konularda geri adım atmak sevgi ve saygının zedelenmesine engel olur. Bu da size verdiği değerin başka bir göstergesidir.


  • Ve asla ama asla senin arkandan konuşmayandır. Bu olmazsa olmaz koşuldur. bazen acı da olsa sözünü yüzünüze söyler.


  • Özverili ve fedakardır. Bu önemli bir konudur. Sorunsuz zamanlarda herkes iyi dost olur mesele ihtiyaç anında dosta el uzatmaktır, koşul ne olursa olsun.


  • Sizi affeder.


Gerçek dost ne değildir?

  • Asla yalancı değildir.


  • Çıkarcı değildir.


  • Sizi yarı yolda ve ortada bırakmaz.


  • Sizi iğnelemeyen, derdini açıkça söyleyendir.


  • Kendi doğrularınızı söylediğinizde size karşı tavrı değişmeyendir.


Benim böyle bir tanecik dostum var. Gözüm gibi bakıyorum ona. Eğer sizin de böyle bir inci taneniz ya da taneleriniz varsa, onu yüreğinizde koruyun. Allah nazarlardan saklasın. Aaaaminnnnnn.

32 yorum:

defne dedi ki...

Gerçek dost gözlerinin içine baktığında kendini görebildiğin kişidir..

Unknown dedi ki...

benim yok, yani olduğunu sandığım, 8 yılımı harcadığım bi çakma dost var idi ama, artık yok... olmasını diliyor, olanların kıymetini bilmesini istiyorum... :) (hasta hasta yorumda yaparmış...) :D

guguk kuşu dedi ki...

SeMecim, 8 yılına hiiç üzülme, önemli olan süreç, kimbilir neler öğretti bu süreç sana. ben olacağına inanıyorum yaşın daha çoook küçük:) ben 38 yaşındayım 4-5 yıldır sürüyor dostluğumuz onunla. Sen iyileş yeterki.
Defnecim, haklısın. Bide ben acaip gevezeyimdr bi de lanet bi sabırsızlığım var. canım tam konuşurken löp bölerim sözünü, garibim lafı boğazında kalır ama hiiç bişey demez bana. Gözlerinde herzaman merhamet vardır pamuk kalplimin.

umursamaz dedi ki...

dostlar, uzak olsanda arada bır bag vardır kopmayan.. konusursun, paylasırsın..
benımde 1 dostum var boyle,, ve dost olmaya yakın 3-4 kısı.. ıyıkı varlar..

guguk kuşu dedi ki...

pırltılı cadıcım, gariptir, dost genelde 1 tane oluyor galiba. umarım hiç ayrılmazsınız.

khaos dedi ki...

Efenim kalmadı bunlardan malesef..
Uinede nasılsız?
Umutlu:))

guguk kuşu dedi ki...

Dijicim, ne yazıkki haklısın. ben buldum bitane, gözümden sakınıyorum işte.

khaos dedi ki...

Aman efenim ne mutlu size..
Vallahi sıkı sıkı sarılınız..
Hatta zincirle bağlayınız..
Kilidin anahtarını denize atınız
falan falan işte:))

Zeugma dedi ki...

Çevremde melek gibi birkaç iyi dost, arkadaş var ama sanki çok samimi olursak bozuşabiliriz gibi bir his var..
O yüzden belirli aralıklarla ve ihtiyaç duyduğumuzda görüşebiliyoruz ancak..
Zaten hayat denen bu koşturmacada hangi bir şeye doğru dürüst zaman kalıyor ki Gugukcuğum..?
İnci tanene iyi bak..Çok şanslı biri olduğunu söyle ona:))

guguk kuşu dedi ki...

Valla Diji aynen öyle, bazen bi güzel azarlar beni, aslında bilir kendi bildiğimden hiç şaşmayacağımı ve sadece kuru bi hıııı diyeceğimi ama severim ben onun azarlarını. Bazen daha doğrusu sıklıkla beni çoook bekletir, zorla gider alır gelirim felan işte. Herhalde bizi bize bağlayan zincir belli: DÜRÜSTLÜK

guguk kuşu dedi ki...

valla zeugmacım seni yine çok iyi anlıyorum. hissi bilirim, accık sınırlarını aşsan sanki hemen ısıracaklar. brrrr korkarsın o sınırı geçmeye ama temel taşınız yani dürüstlük varsa o sınırlara girmemeye dikkat ederek devam edilebilir. Biliyomusun koşuşturmanın arasında onunla bi 5 dakika bana okyanusu seyretmek gibi geliyo. Canım övünmek gibi olmasın ama galiba o da farkında şanslı olduğunun. iyi bir dostumdur, söylemesi ayıp, sana burdan kocaman iyigeceler öpücüğü (bak az sonra kıskanç tontine gelir:)

Unknown dedi ki...

Guguk'cuğum, Allah dostluğunuzu hiç bozmasın inşaallah. Dostluk güzel şey, daha doğrusu "çoook şey" çünkü...

tutsak dedi ki...

tontini yerine abin geldi önce hmmm ne oluyor burda bakayım :)
Dost dost diye nice nice sine sarıldım
Benim sadık yarim kara topraktır
Ne güzel demiş Aşık Veysel ya bi de ne güzel yakışıyor ona AŞIK lafı ...
Sevgiler

Belgin dedi ki...

Güzel kusum, ikinizde cooook sanslisiniz:))
Bu güzel hanimlardan hangisi sensin, dur bir tahmin edeyim: Mavi tisörtlü olan sensin, dogrumu?
Öptüm canim:))

guguk kuşu dedi ki...

@Tutsakcım, abim hoşgeldin, abim diyorum ama acaba yaşın kaç?:) Haklısın tutsakcım, dostta gerçek DOSTU görmek ne güzel.
@Amiin Fundacım.
@belginim, güzel saçlım, işte dost dediğin dostunu resimden bile tanır:)

tutsak dedi ki...

Gerçek yaşımı mı soruyorsun yoksa gönül yaşımımı :)
bedensel yaşım 51 gönül yaşımı bilmiyorum zaman zaman 15 yaşında oluyor bazen de milyonlarca.
Sevgiler

lale kunt dedi ki...

2 tane var, ne mutlu bana... 3tü de bir tanesi gerçek dost ne değildir maddelerine daha yakınmış, sonradan anladım... şimdi yok, iyi ki de yok...

guguk kuşu dedi ki...

@abim benim, artık kronolojik yaşlarımıza göre sana rahtlıkla abim benim diyebilirim, biliyorsunki ben 38 im. Gelelim ruh yaşımıza senin dediğin gibi değişken ben 15-25 arasında oynuyorum pek yukarılara çıkamadım daha:) gelişmemişlik mi acep diye korktuğum olmuyor değil. ama gerçek şuki ruhu ruhuma yakin dostlarım abilerim tontinilerim var ya boşveeerr gerisi boş. Ben tek kardeşim. o yüzden abim olman benim için çoook kıymetli.

foodbynil dedi ki...

Bende seni yarı yolda bırakmam hiç sarılırım sıkı sıkı asla bana sırtını dayadığında aklın kalmaz,öperim koklarım ellerimle doyururum falan iyi şeyler yaparım hep üzmem.Bende dostun olabilir miyim?

guguk kuşu dedi ki...

@Cadıcım, ne güzel 3 olabilmeniz, insan zamanla tanıyor, bazen bu süre çok uzun oluyor ama gerçek olan hep yanında kalıyor hiç zorlamasız.

guguk kuşu dedi ki...

@Ayyyy yerim ben seni pericim, küçük kedişim benim, seni düşününce minik bir yavru kedicik geliyor hep aklıma nedense.Canım sen benim zaten dostumsun. Bana ilk yazımı yazdıransın. Cesur, minik kedimsizn benim. Minik kedişim başını, boynunun altını severim senin, ılık sütler veririm sana. yanımda uyuturum.bideee mıncırırım

tutsak dedi ki...

sevgili guguk kuşu yazımın başlığına bi tıkla bakalım ne çıkacak :):)

beenmaya dedi ki...

sadece iyi zamanlarda, iyi sözlerde, iyi gözlerde değil kötülerde her zaman seninle olandır öyle değil mi...

guguk kuşu dedi ki...

ama biliyomusun mayacım, bazılarıda güzelliklerini dinlemekten görmekten hoşlanmıyor tam aksine üzüntülerini paylaşıyor bu gizi hasetlerden nefret ediyorum bende.

Belgin dedi ki...

Oooo Tutsak, guguk noluyoz bakalim, böyle abi-kardes muhabbetleri, kiskaniyom bak:)) Tutsak sanada küstüm, hic bana böle güzel seyler yazmiyon:))

Ben sizi seviyom yaaa, canlarim benim:))

guguk kuşu dedi ki...

OOOO taaa alamanyalardan güzel saçlım gelmişşşş, öperim ben onuuuuuu.:)

Belgin dedi ki...

Bende seni öptüm, kuslarin en güzeli:) Simdi resmine bakip, bakip karsidan öpüyom, iyimi:))

guguk kuşu dedi ki...

öp gülüm öp, o çilli yanaklarımdan:)

defne dedi ki...

bir de sana acı veren şeyleri söylerler.
sana acı çektirmek için değil başkasından duyduğunda daha çok üzlüme diye.

guguk kuşu dedi ki...

@evet defne haklısın, hemde çok.

sufi dedi ki...

Mavilim mavişelim ağaç altında buluşalım mavilim.
Nasıl ama yakaladım seni.

guguk kuşu dedi ki...

Canımmmm, tontinim, hoşgeldin. Nerelerdesin. Dost dostunu heryerde tanır tontinim. Öptüm yanacıklarından. Yüreği pamuk tontinim benim.