3 Nisan 2009 Cuma

MEVSİMLER


Dün güneş pırıl pırıldı gökyüzünde

Pencere kenarına oturunca

Sırtımız ısınıyordu bahar güneşiyle

Selam olsun, gönlümüzü ısıtan

Güneşli günlere......

Bugün, bulutlar neyi varsa döküyor

İçi dolmuş, taşıyor

Mis gibi kokan toprağa,

Ruhumuzu yıkayan yağmura

Selam olsun......

Ne parlayan güneş

Ne yağan yağmur

Tercihim yok

Bu gün güneş yok değil

Sedece bulutların ardında

Yağan yağmur, yarinki pırıl pırıl havanın habercisi

Yağmur yağarken şırıltısına

Güneş açarken pırıltısına aşık olurum

Hepsi hepsinden, ben benden öte

Verene şükürler olsun

Farkı farketmek erdemdir

Farklılıklara ad koymadan

Onlara anlamlar yüklemeden

Farklılıklarda O'nun farklı simalarını görebilmektir erdem.



19 yorum:

lale kunt dedi ki...

sen mi yazdın?
harika!

Zeugma dedi ki...

Şükretmesini bilmek büyük bir erdemdir gugukcuğum..Ne güzel ne hayat dolu dizeler,Yaradan'a olan inanç,şükür..
Bu pozitif duygular okuyana da iyi geliyor..
Sevgilerimle..

beenmaya dedi ki...

bahar cümlelerine de vurmuş senin ne güzel...:)))

Belgin dedi ki...

Offf, küsmüstüm ya ben sana, yazdiklarini okuyunca duramadim gene:))
Bütün burada tanıştığım güzel insanlar için,
Yeni kızkardeşler, abiler, ablalar verdiği için,
Yaralı ruhuma böyle güzel bir doktor gönderdiği için,
Güzel yazıları, güzel sözleriyle mutluluk ve seviç veren,
verdiği bütün nimetler için, sizleri yoluma çıkardığı için
Rabbime şükürler olsun:)
Sanada sarilip, öptüm güzel yanaklarindan:))

öykü dedi ki...

mevsımlerın de aynı bızler gıbı olduguna ınanıorum.
ıcımzde bı gunes acıyor
bı bulutlanıyoruz..

tutsak dedi ki...

Yazın daha önce evren yazdığım bir yorumdaki dörtlüğü hatırlattı bana

Ne, bulut dinler deli,
Ne, işi var yağmurla.
Aşk sarıp sarmalamış ki,
Çıplak gezer karlarda.


Sevgilerimle

guguk kuşu dedi ki...

@Uyuz Cadıcım, beğenmene özellikle çok sevindim. Neden mi? çünkü benim bu tip yazılarıma yorum bırakan rutinler vardır. Sen benim için süpriz oldun. beğenmene çok sevindim. İşte blogları bu yüzden seviyorum.
@Evet Zeugmacım. ben artık dost arkadaş seçimi yaparken bunu kriter alıyorum: ara ara da olsa şükrediyormu? böyle insanlar pozitif oluyor, sürekli mızırdanmıyor. Günün güzel olsun.
@mayacım, hakkaten bahar geldi artık bana göre allahtan bahar cümlelerime vurmuş. Bi de ya bahar başıma vursaydı:)öptüm.
@Aynen öykücüm. İşte içimizdeki güneşleri bulutları da adlandırmamalıyız. Bulutlu olmamızı kötü kabul etmemeliyiz. Aşılacak bir engelin öncesinin gerginliğidir belki bu bulutluluk, bereket yağmurlarının habercisidir.
@hakkaten Tutsakcım, aynı duyguları nasıl da başka başka güzelliklerde anlatabiliyoruz dimi? farklılıklara bayılıyorum. Dostça kal.
@belginimmmm, güzel saçlımm, küsmüş müüü?amanda amaan. Öper mıncırırım ben onu. Hemen de yelkenleri suya indirirmişşş. canımsın, sen de böyle güzel yürek oldukça karşına ne güzellikler çıkacak.

sufi dedi ki...

Sadece güneşi sevmek;
sevdiğini tek elle okşamak gibi,
hem yağmuru hem güneşi sevmek,
hem geceyi hem gündüzü,
hem yazbaharı hem kışbaharı,
Birlemek hepsini çift elle
güzel olan yaklaşmak sevgiliye
Kucaklamak herşeyi 4 göz çift el ve sevgiyle ...

siminya dedi ki...

çok keyifsizim, bahar dense ağlıyorum çiçek dense ağlıyorum, yine dense yine yaparım..

guguk kuşu dedi ki...

@Siminyacım, ne güzel ağla, ne var bunda. kapa kapıyı, aç ağlak bi müzik (benim özel ağlama müziklerim vardır, hazırda) ağla ağla. Öykünün de dediği gibi, içimizin de mevsimleri var. Sonbahar güzel mevsimdir. İlkbahar da, bol yağış alır. geçiş dönemleridir çünkü. Canım nasıl olsa ağlama desem de ağlıyacaksın.

JoA dedi ki...

içimdeki ses sürekli senin "çok iyi" bir insan olduğunu söylüyor. başka insanların hayatlarına pırıltı serpivermek de bir erdemdir. ve sen bunu ne de güzel yapıyorsun:)

Karen Hanim dedi ki...

Resimlerinizi çok beğendim.

sufi dedi ki...

gugukcum nerelerdesin yine?Özledik be ya hu!

guguk kuşu dedi ki...

Sevgili Joa, gerçektenmiii? umarım içindeki ses yanılmıuodur, sana neyin böyle düşündürdüğünü merak ettim doğrusu. Yorumun benim için, özellikle de şu önemde çok önemliydi. Acab benim evrendeki görevim bu mu? inan sen de bana çok büyük bir mutluluk verdin bu yorumunla.
başka insanların hayatına pırıltı serpivermek, bu cümleni hep aklımda tutacağım.
Karen hanim, çok teşekkür ederim, herzaman aramızda görmekten mutluluk duyarız.
Sufim, tontinim, sorma işte koturmacam bitmez benim. Bi keyif çayına gelcem sana deniz kenarına ineriz dimi tontiniiii, canım beni merak eden yüreğini severim senin. Ahh ahh aynı şehirde olacaktık kii

sufi dedi ki...

Laf aramızda bu hafta sonu fethiparise ile herzaman umutlu ayışığı geldiler biri Aydından diğeri Antalya'dan. Sahilde ve limon ağaçlı evde çaylarımız ve kahvelerimiz eşliğinde bolbol sizleri ve bizleri konuştuk .Canım guguk kuşum seni de bekliyorum kaç gel tamam mı.Aşıka bağdat sorulmaz ya!

JoA dedi ki...

içimizdeki seslerin bazen nedeni olmuyor ama seninle ilgili düşüncemin çok net bir gerekçesi var sevgili guguk kuşu: gördüğüm kadarıyla insan en çok kendisinden söz etmeyi seviyor. bunu yaparken iki yolu var: ya "hep ben" diyor ya da (tıpkı senin yaptığın gibi) kendi öğrendikleriyle başkalarına da ışık tutuyor. yani "pırıltı serpmek" dediğimiz şeyin ta kendisi:) ışığın daim olsun...

guguk kuşu dedi ki...

@Joa, canım arkadaşım, ev bu iç ses bir alem, sizee öyle şeyler fısıldıyorki, siz bunu doğru düzgün başkalarına anlatamıyorsunuz. bu içsesle aramızdaki bir sır gibi. Ama onu güzel kılan da bu galiba. biliyomusun joa, senin bu erdem dediğin paylaşımlarım yüzünden bana ukala diyenler oldu. sense buna pırıltı serpmek dedin. inan gözlerim doldu, geçen sene mayı-haziran aylarında bu nedenle baya yüreğim acımıştı. ama kendimi tanımam ve kendimi kmlerden korumam gerektiği kaldı geriye bu acıdan. ışığımız daim olsun joa. herkes bir mum yaksa dünya ışıl ışıl olur.

JoA dedi ki...

geçenlerde bizim uyumsuz, bir spor salonunda okuduğu bir yazıdan söz etmişti. "acı yoksa kazanç yok". sen de kazanç çıkarmışsın bu üzüntüden, ne güzel. insanlar ne niyetle bakarlarsa öyle görüyorlar ne yazık ki gugukcum.

guguk kuşu dedi ki...

evet joa, herkes karşısında kendini görüyor galiba. ben hayata hep böyle baktım. Zorlukların olmaması mümkün değil. elbette acı çekeceğiz. ama boşu boşuna olmamalı. acıdan sıyrıldığımızda yüreğimizdeki yarayı unuttracak güzellikte öğrenilmişlikler olmalı elimizde. bir süre sonra kazançlar daha az daha da az acılarla ve belkide hatta acısız kazanılır oluyor. evet bana hiç senin gördüğün tarafımdan bakmadılar. aslnda bakması da mümkün değil. bir insanın elindeki tek şey yılansa sana hediye olarak o yılanı sunar.