5 Nisan 2009 Pazar

İÇSEL İHANET


En çok kim yanıltır bizi?
Dostlarımız? eşimiz? çocuklarımız?
Ummadığımız dağlara kar yağdıran kim?
Oysa biz onları çok sevmedik mi?
Yürekleri yüreğimizden daha önemli
Sözleri fikirlerimizden daha değerli olmadı mı?
Nerde yanlış yaptık?
Yeterice sevemedik mi?
Yeterince veremedik mi?
Hayatımızı onların hayatının önüne mi koyduk yoksa?
Kırmamak adına kaça katlandık bilinmez
Katlanmalar düğüm oldu çözülmez
Suçlamaları çoktaaan hakettik biz
Hep eksiğiz heeep yarım
Birileri hükmümüzü vermeli
Suçların bedeli ödenmeli
Sevdik ya bi kere
Değer verdik ya
Tıpkı açık senet gibi, altı imzalanmış
İstediğini yazsın üstüne, öderiz
Peki kim yanılttı bizi
Kış görmeyen dağlara
Kim yağdırdı karı?
Kuzu kılığındaki kurtlar mı sardı etrafımızı?
Yok, o kadar insafsız olmayalım
Biz yanılttık bizi
BİZ
Onlar kurttu
Biz onları kuzu postuyla sardık
Alışverişlerin adını dostluk yaptık
Heveslere aşk deyip yüreğimizi açtık
Biz getirdik kendi sırtımızı yere
"O" diye baktığımız herşey "biz"dik oysa
"Sevgi" sandığımız herşey kendi yüreğimiz
Anlamadık.
En çok, adını kendi koyduğumuz sevgiler vurdu bizi sırtımızdan
En çok, adına aşk dediğimiz kısa hevesler
En çok, yüreğimizle bakıp
Kendi yüreğimizi "O" sandığımız ilişkiler.
Tek başına binmişiz tahteravalliye,
Bi o yana koşmuşuz bi bu yana,
Karşılıksızlığı görmemek adına.
Tek kişilik tiyatroda
Duyduğumuz tüm replikler
Bizim yürek yansımalarımızmış
BİZ ANLAMADIK
TEK İSTEĞİMİZ BİR AVUÇ SEVGİYDİ
ONU DA YANLIŞ YERDE ARADIK

22 yorum:

Belgin dedi ki...

Dogru söylüyorsun, anlamadik, kazigi yedik, düstük, yaralandik ama gene biz kazandik. Baskasini acisina üzülen, baskasinin sevincine sevinen, kisacasi sevmeyi bilen yüreklerimiz var. Birak aldatanlar, yaniltanlar kisa süreli bir sey kazandiklarini sansinlar, kaybeden aslinda onlar, biz degiliz. Bu bir kendini yaniltmak mi, bilemiyorum....
Sevgiyle kal kusum

tutsak dedi ki...

''Her Musa ya bir firavun gerek'' derdim bir zaman Firavun olmasa Musa,Musa olmazdı. Dışarıda ya da içte herneredeyse firavunu da seviyorum.
Sevgilerimle

özii dedi ki...

Aslında herşey biz de bitiyor Guguk kuşum. O kadar çok şeyi görmezden geliyoruz ki . Ve dediğin gibi en başta kendimizi anlayamadık...

guguk kuşu dedi ki...

@öyle ya tutsak, ikisi bir bütünün ki ayrı yüzü, firavun olmalı ki, güzeş yüreğimizin farkına varalım (e, biraz acılı olaraktan tabi:)

öykü dedi ki...

Gercek dost
dostluk nedır
yazdıgın satırlardakı gıbı
----------
Onlar kurttu
Biz onları kuzu postuyla sardık
Alışverişlerin adını dostluk yaptık
Heveslere aşk deyip yüreğimizi açtık
Biz getirdik kendi sırtımızı yere
"O" diye baktığımız herşey "biz"dik oysa
"Sevgi" sandığımız herşey kendi yüreğimiz
Anlamadık.
En çok, adını kendi koyduğumuz sevgiler vurdu bizi sırtımızdan
----------------

durumları cokca yasar olduk
ve hep ıcımız yandı...

sufi dedi ki...

Güzel kuşummmmm
Senin sessizliğinin altından doğru gelen duman, ateşinin dumanıymış meğerse.Ben seni kucaklar öperim canım.Gönlüne serpilecek şeyin; affediş sevgi huzur olmasını dilerim yine de.

ıvır zıvır dedi ki...

kasa hep kazanır diye bişey girdi hayatımıza bilirisiniz...
hani kumarın yasallaştıkdan sonra ...belkide ilk Vegasda söylenmiştir bu laf....
bilemeiyecem aslını astarını...

çok günler ..çok geceler ...hatta
zor günler ..zor geceler geçirdiğimiz çok oluyor artık...
hani bu kasa kazanır lafı gibi biraz yeni bişey bu yaşadığımız ve yukarda yazdığınız şey aslında...
..
rakibimiz iyi insanlar iken... ve biz iyi insan iken... yani dostumuz, eşimiz, sevgilimiz iyi iken ... kaybedenlerden oluyoruz biz...
ben kuzu postu giymiş insanlar görmüyorum çevremde...
ihanet edenlerde görmüyorum.... herkes iyi iken ..iyiyi ararken...
'Kasa' olan kötü olan dünya kazanıyor... yoksa bu karşı tarafın hile yapması... yada acımasız olması olayı değil...
biz yaşıyoruz... ve artık çok kişi kazanamıyor... hatta kötümser olarak bakarsak kimse kazanamıyor.... :S
..
.
bence suçlu dünya ve zaman... :S bireyler değil...

guguk kuşu dedi ki...

YOK BELGİNCİM, KAZIK FALAN YEMEDİK, KENDİMİZİ KAZIKLADIK.
ÖYKÜCÜM, GERÇEKLERİ GÖREBİLMEK İÇİN ÖNCE KENDİ FARKINDALIĞIMIZI OLUŞTURMAMIZ GEREKİYOR. ŞİRİNLER KÖYÜNDE YAŞAMADIĞIMIZI DA TABİİ.
SUFİMM, SAĞOL, RABBİM HERGÜN O GÜZEL HUZURUNU SERPİYOR YÜREĞİME SEN HİÇ KORKMA. AFFEDECEĞİM HERŞEYİ HERKESİ Bİ GÜN AMA ÖNCE KENDİMİ.
EVET ÖZİİ, GÖRMEZDEN GELİYORUZ, EVCİLİK OYNUYORUZ SANKİ.

guguk kuşu dedi ki...

KİŞİLER KUZU POSTU GİYMİYORLAR HAKLISIN, BİZ ÖYLE GÖRMEYİ TERCİH EDİYORUZ. GÖRMEK ACITIYOR ÇÜNKÜ. OYSA ACIMALI, ACIMALI Kİ, DEĞİŞEBİLELEİM.BENCE SUÇ YA DA HATA YOK ZATEN. HERŞEY OLMASI GEREKTİĞİ GİBİ. HELE EVREN DÜNYA O TAMAMEN SUÇSUZ. TEK SUÇU SİLKELEYİP BİZİ ÜZERİNDEN ATMAMIŞ OLMAK HALA. OLAYLARA SUÇ VE CEZA GÖZLÜĞÜNDEN BAKMIYORUM ARTIK EVER ZIVIRCIM. ORTADA ZORLAYICI BİR KUVVET OLMALI Kİ, İÇİMİZDEKİ DIŞARI ÇIKSUN, VE MASKELERİMİZİ BİR BİR ÇIKARALIM, ÇIKARDIKÇA FERAHLAYALIM.BEN YİNE FARKINDALIK DİYORUM.

beenmaya dedi ki...

en çok sevdiklerimiz yanıltır, üzer, kırar, şaşırtır bizleri...ama aslında buun temelinde de yine kendi içimiz, beklentilerimiz, yüklediğimiz anlamlar, isteklerimiz gizli değil mi...

guguk kuşu dedi ki...

EVET DİMİ MAYACIM, İNSANCIKLARIN OMUZLARINA YÜKLERİZ ASLINDA BU BEKLENTİLERİMİZİ ONLAR MAĞDUR BİZ MAĞDUR. SONRASINDA ANLAYAMAYIZ BURALARA NASIL GELDİĞİMİZİ.

nilüfer dedi ki...

Sevgili Guguk Kusum, bana gore "sorun" diye algiladigimiz sey aslinda "ayri bir benlik algisi"yanilgisi için de olmak. Sevgi yerine, başkalari dedigimiz kisilere kalbimizi veriyoruz, sonra da bizi terk ettiklerinde, gittiklerinde kalbimiz boş kaliyor, oysa kalp O'nun mekani, O hep orada, ve verdigimiz sevgi de yalnizca O var, cunku O hiç beklentisiz verendir..bir de bu acidan bakabilmeyi başardigimizda mutluluk içten disa yansir:)
sevgimlee
ikinci kez yolladim yorumumu, ilki gitmedi gibi sanki,geldiyse bunu yayinlamazsin:)

guguk kuşu dedi ki...

haklısın inanılmaz bir sevgi ihtiyacı içindeyiz. ama bu ayrı benlik algısı sorunu nedeni ile o sevgi açlığını dünyevi şeylerle dyurmaya çalışıyoruz. oysa onların hepsi geçici. O yüzden gerçek mutluluk daimdir ya ne gidenle azalır ne gelenle artar. Sağol Düşcüm.

nilüfer dedi ki...

sen de sagol :)Bu arada ask kitabini seveceksin diye dusunuyorum, bazen bir kitaptan sadece bir cumle icin okursun, yani bana oyle olur ama bu kitapta oyle cok cumle vardiki hepsi beni etkiledi,her paylasimim ondandir..sevgimlee:)

Ful yaprakları dedi ki...

bitanecik nerelerdesin sen?
yazılarıma yorumlarını özledimmmmm!
ben sevgi böceğiyimdir, sevgi arsızı hatta, hep yapışık koala gezeyim, hep sevileyim seveyim öpeyin koklayayım moduna ayarlıyımdır.
ama etrafımda bunu uygulayabileceğim kişiler yavaş yavaş azalıyor, kimseye güvenim kalmıyor artık benim:((
uff be güzellik yarama mı bastın ne?

guguk kuşu dedi ki...

Canım Fulüm, sevgi böceği olduğunun farkındayım, sen de benim gibisin. Korkuyorum benim aldığım dersleri almandan. Bazen yorum yazmaktan kaçınıyorum sana. Özellikle bi konuda:) canım ben biraz dan dan söyleyiverenlerdenim azcık ayarım kaçık. İnsanları kırmaktan da korkuyorum ama. Yazında o belli konu varsa yazmamaya çalışıyorum dikkat edersen. Kırılmanı hiç istemiyorum. Canım, ne güzel arkadaş olduk dimi, seni tanımak beni mutlu ediyor.

defne dedi ki...

yaptıklarımız da yapmadıklarımızda suçlu yapmaya yetiyor bizi.
yeter ki çamuru başkalarına atmayalım.
çünkü hayatımızın faili bizizdir her zaman.
meçhulu başkaları..

guguk kuşu dedi ki...

@hoşgeldin defnecim. aynı şeyi bir ortamda yaptığın için başka bir rtamda ise yapmadığın için suçlu olabilirsin, herşey göreceli. o yüzden ben suç, suçlu aramaz oldum. bu durumda ne yapabilirim diyor ve yoluma devam ediyorum defnecim. yeterki suç olsun olmasın yaptıklarımızın yapmadıklarımızın farkında olalım. her zaman bekleriz efendim.

Zeugma dedi ki...

Ne güzel bir yazı bu.Çok felsefik yazıyorsun..
Çok doğru tespitlerin var.Zevkle ve beğenerek okudum yine..
Tebrik ediyor,kutluyorum..
Sevgiler...

guguk kuşu dedi ki...

@Canım Zeugmacım, sağol, utandırdın beni yine, bak yanaklarım kızardı.

Zeugma dedi ki...

O kızaran yanaklarından öperim canım benim..
Kızarmasın ve sen yazmaya devam et lütfen,inan bayılıyorum. Mevlana felsefesinden izler görüyorum sende..

guguk kuşu dedi ki...

@canım zeugmam şükrettim şimdi, bişeyler yapabilmek, insanların bana değer vermesi, senin gibi dostlarımın olması....ne diim bilmem ki: Şükür Rabbime, ağlarım da ben şimdi:)(mutluluk gözyaşları bunlar)