8 Nisan 2009 Çarşamba

HAFİF VE NAİF


Her yeni yıl, her yeni mevsim, her yeni ay, yeni gün, yeni saat ve hatta saniye yeni bir başlangıçtır. Kısacası zamanı en doğru tanımlayan kelime "AN" dır. Yani şuan, bulunduğumuz an. Ne kadar şanslıyız, yeni başlangıçlar yapmak, kararlar almak ve aldığımız kararları uygulamak için her an fırsatımız var. Randevu almak zorunda değiliz.



Ben de, tam şuanda kararlar aldım ve uygulamaya başladım.



Bedenle ruh birbirinin tamamlayıcısı. Birindeki etki diğerinde de kendini gösterir. Ruhun tepkileri bendende fiziksel cevaplar şeklinde görülebilmesine rağmen, etki aslında soyuttur, elle tutulmaz, gözle görülmez. Bedensel durumların ruhtaki etkisi, ruhu ya inceltir ya da ağırlaştırır. Bende bu bildiklerim ışığında, daha sağlıklı bir bedene ve daha naif bir ruha sahip olmak istediğime karar verdim. Arınmak istedim sanki. hafiflemek, bedenime ve ruhuma ağır gelen fazlalıklardan kurtulmak istedim. Silkinmek, zihnimdeki pireleri kovalamak istedim.

İlk olarak yeni bir beslenme düzeni oluşturdum. Ben buna guguk diyeti diyorum. Valla öyle 3 günde 5 kilo verirsiniz, çağla şikel gibi olursunuz tarzında propagandalarım yok. Efendim benim sloganım şu:

Sofradan doymadan kalk, acıkmadan ye, her türlü besinden ye ama azar azar ye. Nasıl ama. harika dimi? yemek tabağımın boyutunu küçülttüm. Öğün sayım doğal olarak altıya çıktı. Bir aydır hiç kola içmiyorum (bana bakın, küçümsemeyin, bu benim için devrim demek). Kola dışında başka bir içecek sevmediğim için de geriye içecek olarak su kalıyor. Bol bol su içiyorum. Masamda sürekli pet şişede su var. Aklıma geldikçe tepeme dikiyorum şişeyi. Kliniğe giderken de yanıma küçük pet şişe ile su alıyorum.

İkinci önemli konuya gelelim. Yemekleri yavaş yiyor, bolca çiğnemeye çalışıyorum. Ben normalde lokmaları ağzımın içinde bir kere çevirip, löp diye yutanlardanım. ve öyle hızlı yemek yerim ki, herkes çorbayı içerken, ben kürdanla dişlerimi karıştırıyor olurum. (arkamdan atlı kovalıyor ya). Kendimi kontrol edebilmek için, buaralar lokmaları çiğnerken, sayıyorum: biiir, ikiii, üç,,,,,,,, taki lokma, gerekli kıvama gelene kadar.

Üçüncü önemli nokta: aynı öğünde tek çeşit yiyorum. Bir kaç çeşidi midemin ve barsaklarımın hazmetmediğini farkettim. Mesela sadece makarna, sadece çorba, sadece et.....

Dördüncü önemli nokta: et ve kızartma yemekten mümkün olduğunca kaçınıyorum. Ara öğünlerimde, light yoğurtla karıştırılmış yulaf ya da kepek yiyorum. Yalnız bu arpa, yulaf ve kepek muhabbetlerinden sonra kişnemeye başlarsam şaşırmayın. Zaten buaralar kırlara olan özlemimde pek bi arttı. Hadi hayırlısı....

Beşinci önemli nokta: uzun süreli aç kalmıyorum. 3 saat ara ile atıştırıyorum. Mesela öğlen yemeğinden 2 saat önce, yulaf-yoğurt karışımımı yiyorum. Akşam yemeğinden önce 1 salatalık ve 1 havuç yiyorum. Uzun süreli aç kaldığımda, az da yesem hazımsızlık çektiğimi farkettim.

haa, buarada tuzu da biraz azaltmam lazım.

Havalar güzelleşiyor, günlük yürüyüşlere başlama zamanım geldi. Yeşilliklerde kitap okuma zamanı da.

Yeni mevsimleri, yeni günleri, yeni olayları, yeni dostları daha hafif ve daha naif olarak karşılamam lazım. Ruhumdaki ve bedenimdeki ağırlıkları atmam, silkinmem lazım. Zihnimdeki öten kurbağaları, tanzanyaya göndermem lazım. etrafımdaki karamsar baykuşları kafdağına süresiz tatile yolladım bile. Güzelliklere, merhamete, anlayışa, sevgiye, dostluğa, fedakarlığa yer açmam lazım. O yüzden bazı şeylere veda etme zamanı geldi bile. gerçek BEN'e ulaşmak için aynamı parlatmam lazım. Bana yeni bir bakış açısı lazım.

24 yorum:

lale kunt dedi ki...

ne güzel yazmışsın... bütün bunları ben de yapmak istiyorum, yürümek, colayı terketmek, daha fazla su içmek...
fakat benim için önemli nokta yemek yemek, hiç sevmem de.. açlıktan ölecek gibi olursam anca o zaman ağzıma iki lokma bişey atıveriyorum. hele de evde yalnızsam saatlerce aç billaç gezerim.
sırf yemeği sevmediğimden, sırf tek başıma yemek istemdiğimden, sırf üşendiğimden...

Adsız dedi ki...

ınsallah kararlarını uygularsın canım.benımde dıyete ıhtıyacım var.yazın motıve edıcı olmus.kolayı yazdan berı bıraktım esımle.ıstenılırse ıclmıyo yanı.hersey beyınde bıtıyo.uyuz cadı yemek sevmıyomus.ne guzel.ımrenerek okudum onun yorumunuda :)

defne dedi ki...

pet şişelerden içmenizi tavsiye etmem.
zararlı diyorlar çünkü.
bence bardaktan içseniz daha iyi.
Böyle az yemek isteyince hemen diyet yapıyorsunuz gibi algılanabiliyor.
ama her az yiyen kişi diyet yapıyor denilemez.az yiyerek insan kendine ve nefsine daha kolay hakim olabiliyor.

beenmaya dedi ki...

hımm bana da gaz versene bu konuda şiddetle ihtiyacım var yeni kararlara...

Belgin dedi ki...

Güzel kusum, demek hafiflemeye karar verdin, iyi yapmissin. Vücut hafifledimi, ruhta hafifliyor. Istersen bir de www.mevsimlerdenroma.blogspot.com adresine bir göz at. Kendisi Romada yasayan bir Doktor arkadasimiz ve kilo vermekte bize cok güzel yardimlari var.
Öptüm canim

foodbynil dedi ki...

Zihnimdeki öten kurbağaları, tanzanyaya göndermem lazım. benimde yapmam gerekenin ne olduğunu senin cümlende buldum kuzucum.mıncırdım kuşların en güzeli

guguk kuşu dedi ki...

@Uyuuz cadıcım, dışardan bakıldığında bu yeme şeklin kilo vermek siteyenler için hoş gibi görünse de aslında yanlış. İlerleyen yaşla birlikte bu tip şeyler tolere edilmez olabiliyor. Kolaya gelinceee, inan hala makarna, kızartma, et, balık kısacası herşey kolayla daha bi güzel olur diye düşünenlerdenim. ama diğer yandan mantığım yanlış olduğunu biliyor, belki nadiren içebilirim ama şimdilik içmememkde fayda var ağzıma bi değerse gerisi gelebilir.
@Dolunaycım, kolayı bırakabildiğimize göre diğerlerini de yapabiliriz. Kilo kısmını kafana takma, sağlık amacı ile başlamak gerekiyor sonrasında zaten kilo vermemek mümkün değil. etrafında bu konuda dikkatli insanlar olursa insan motive oluyor.
@Defnecim, evet anahtar kelime: nefsine hakim olmak. sen bütün yazıyı tek kelimede özetleyiverdin. Asıl amacım bu, işe de burdan başlayayım demişti. Pet şişe uyarına dikkat edeceğim. ama ben tembel biriyim her seferinde bardağa koy falan zor gelir bana ama uygun cam şişe bulabilirim belki.
@Mayacım benim, gaz mı istiyorsun, dükkan senin ben de gaz bol:) sana tek söyleyebileceğim, bu şekilde beslendiğimde bi kere pişmanlık duyguları ile boğuşmuyorum ikincisi harbiden mide barsak sistemim rahatladı. yav biz naapıyoruz canim mide ve barsaklarımıza dedim bile. hadi mayam, bas gaza...
@Canımcım, güzel saçlım, benim kötü bi huyum var ki tam bi baş belası. ben kendi diyetimi kendim oluştururum ve ancak ona uyarım. İnatlık de, keçilik de, çok bilmişlik de buna ama herşeyimi ilmek ilmek kendim yapanlardanım (yanlış dahi olsa) profösörü gelse umursamam. accık ordan accık burdan yeni bir formül bulurum kendime uygun, ve uygulayabileceğim onu yaparım. Diğer bütün konularda da böyleyim. Anla artık eşimin halini. Adam saçlarını yoluyo bana laf anlatmak için.
@Perikızım, nerelerdesin sen? özledim ya dur önce bi MUCCKKK. Benim elimde bi bilet daha var seninkileri de bedavadan tanzanyaya gönderiverelim. Bugün benimkiler mail atmış tanzanyadan: buralar çok sıcak, ağzına ....çiiim senin, bilet parasını bi denkleyelim, görürsün diye. heyt bee kim takar, ben burda onlarsız pek iyiyim. tanzanyada iş bulacaklar çalışacaklar para kazanacaklar, ohoooooo, gel keyfim gel:)

guguk kuşu dedi ki...

@Perikızı, gel senle bu kurbağaların hikayesini yazalım:)

guguk kuşu dedi ki...

@küfürleri sen yazarsın ben felsefesini yaparım ama haa:)

özii dedi ki...

Hepsini çok sevdim . Tebrik ediyorum seni guguk kuşum ve kolaylıklar diliyorum. Ayrıca da kesinlikle benimde ruhumu özgür bırakıp yeni şeylere yer açmam , hafiflemem lazım yoksa çok daraldım bu aralar...

Belgin dedi ki...

Tanzanyaya varir varmaz mail atmayi becerdiklerine göre, bunlar bilet parasinida cabucak toplarlar bak, sonra söylemedi deme:))

guguk kuşu dedi ki...

@öziicim, keşke ruhun bi pencersi olsa, arada açsak salsak şööle bi gezinse ferahlasa gelse dimi?
@Boşveer be belgin, onlar bulana kadar ben keyfime bakarım. sonra onlar gelir ben tanzanyaya giderim:)demokraside çareler tükenmez ki

tutsak dedi ki...

Sevgili Gugukkuşumuz
Benim her zaman zayıflamak isteyenlere önerdiğim bir yöntemdir senin uyguladığın. Miktar az, öğün çok. Mantığıda insan bir oturuşta çok şey yiyorsa sürekli midesi büyüyor ve daha fazla yeme ihtiyacı yaratıyor. Bu yöntemle önce mide küçülmeye başlıyor ama bir müddet sonra miktarı artırmadan öğünü önce 5 sonra 4 sonra da 3 e düşürürseniz o zaman kalaıcı ve düzenli bir beslenmeye sahip olabilirsiniz. Birde hatırladığım kadarıyla çerkezlerin bir atasözü var der ki; ''sabah kahvaltını tek başına yap, öğle yemeğini dostunla paylaş, akşam yemeğinide düşmanına ver.'' bu da en önemli öğüne dikkat çekiyor bence. Son olarak bütün bunlara ilaveten ruh sağlığı için Az UYUMAyı tavsiye ediyorlar.
Sevgilerimle

guguk kuşu dedi ki...

@Tutsakcım, umarım başarırım, asıl amacım defnenin dediği gibi nefisle başetmek. Kesinlikle sana katılıyorum, işin önemli olan diğer tarafı da az uyumak. Normalde 7.00-7.30 gibi uyanırım. Şimdi bunu 6.30 a çektim (1 haftadır)Hafta sonları da 8.30 gibi uyanmış olurum.Fazla uyuyabilen ya da gündüz uyuyabilen biri değilim. Biraz daha erken kalkmaya çalışacağım ama bunu yavaş yavaş yapacağım, yoksa bünyem zayıf düşebilir. Evet evet bu doymadan kalk acıkmadan ye az ye az uyu prensibi güzel olacak Tutsakcım.

ıvır zıvır dedi ki...

insanda tozlanıyor
hani üstü başı ..evi falan değil elbet :).. ruhu yani tozlanıyor... ve elbet böylece tozunu almalı ki cilalanalım....
..
ve az yemek ile ilgili güzel tespit ve hedeflerinize erersiniz umarım... bende biraz bu dedikleriniz uygulasam çok iyi olacak :)

guguk kuşu dedi ki...

..haklısın ıvırcım zıvırcım, şööyle bi kış temizliği yapalım hadin hep beraber. Bizim canı yıkayınca şööyle bir silkelenir ve tüm sularını etrafa saçar ya, bende herşeyi öylece silkelemek istiyorum biliyomusun. haa bide burada 6 aydır televizyon izleme orucundayım. gerçi zaten çook az izleyen bir tiptim, şimdi bu izleme sıklığı:hiç oldu. valla pek bi memnunum halimden. Arada bir sunger bobu izliyorum, yada komedi dükkanını o kadar. tavsiye ederim. güzel baharlar.

Zeugma dedi ki...

Daha okurken hafiflediğimi hissettim.Ruh arındırma, kendini moralize etme seanslarım benim de vardır.Süper gelir.

Ama bu aralar istiyordum kilo vermek.Az yersen günde 6 öğün yiyebilmek çok güzel.Yavaş çiğnemek en önemli konu.Çünkü beyne 20 dk sonra ''doydum'' sinyalleri gidiyormuş.Bu 20 dakikanın içinde ne kadar az yersen o kadar iyi.
Bak gugukcuğum çabalarını x 2 yapacak bir destek: Angelina Jolie'nin zencefil çayı
Ben 3 gündür yapmaktayım. Ne yersen ye çok çabuk eritiyor. Ve uzmanlar da destekliyor..
Sevgiler :)



PERVANE

guguk kuşu dedi ki...

@Zeugmacım, çayı mutlaka deniycem, düşüncelerimi bilimsel olarak desteklemen beni daha bi şevklendirdi. Bi de biliyormusun, yorumlara sen gelmeden, yeni bi yazıya geçmediğimi farkettim. Artık yeni bişeyler düşünebilirim:)

Ful yaprakları dedi ki...

yaaaa darılmaca yok herkesi geçiriyorum içimden ama her seferinde farklı kişilere vermeye çalışıyorum.gel gel kocaman öpeyim ben seni guguk kuşum:)))

Zeugma dedi ki...

Canım benim.Demek beni mi bekledin..
Şu bir gerçek ki yazılarını çok seviyorum..
Fakat yoğunluktan istediğim vakit giremiyorum blog okumaya.
Eninde sonunda buradayım ama ,merak etme:)
Seni okumadan durabileceğimi sanmıyorum çünkü.
Sevgiler :)

Belgin dedi ki...

Güzel kusum, benim orada sana bir sürpriz var, istersen bi bak:))

sufi dedi ki...

Gugukcum;
Bu yazını nasıl görmedim bilmem.Bilgisayarla ilgili sorun olunca böyle oluyor demekki.Duydum ki hafifleyip uçmaya karar vermişsin, yolun düşerse kanatlarını İzmir'e doğru çırp canım.Ama hafifleme politikanı fazla abartma sakın gelirsem oralara sana börekler açar eski ağırlığına getiririm seni ona göre."Canının istediği canına şifadır "kuşum.Sakın hafiflemen rejime dönüşmesin, mafederim seni.Bu bir anne sözü,sevgilerimle.

ıvır zıvır dedi ki...

aaa sizde izlemiyormuşsunuz TV :).. bende yaklaşık bir yıldır diye bilirim ki... hatfada toplam -6 saat falan izliyorum...
bende sünger bobun hastalarındanım..takip etmiyorum saatlerini ama :).. denk gelirse kaçırmıyom... açıkcası tam benlik...

guguk kuşu dedi ki...

@Fulcüm, şaka şaka. espri olsun diye yazdım. canım benim. o mis gibi öpücüklerden daha güzel ödül olurmu zaten.
@Zeugmacım, insanın sevdiğini beklemsei ayrı bir güzel oluyor.
@Belgincim, çok teşekkür ederim.
@Sufim benim, yok yok rejim yapmayı beceremem ben zaten.heşeyden yiyorum ama miktarı azalttım.Canım yaa yerim ben senin "anne sözü"nü. Bana hep böyle anne sözleri söyle tamam mı? buna yılladır hasretim.
@ıvırcım zıvırcım,mben de takip edemiyorum sünger bobu ama benim kızlar izlerken takılıyorum bazen. çok eğlenceli. onun dışındaki bütün programlar beni boğuyor.